
Transport w kopalni

TRANSPORT W KAMIENIOŁOMACH
Prawdziwe obciążenie dla samochodów ciężarowych
Transport górniczy jest jedną z najbardziej wymagających działalności dla samochodów ciężarowych. Trzeba liczyć na solidne pojazdy, zdolne do przewożenia ciężkich ładunków, a jednocześnie zapewniające bezpieczeństwo kierowcom. Renault Trucks służy pomocą dzięki swojej gamie K, przeznaczonej do ciężkich robót budowlanych, i ofercie serwisowej dostosowanej do potrzeb transportu górniczego.
Samochód ciężarowy wywrotka: poznaj gamę K Renault Trucks
Gama Renault Trucks K jest wyposażona w podwozie przystosowane do przewozu ciężkich ładunków, co pozwala na zmniejszenie liczby kursów. Nasze pojazdy są fabrycznie przystosowane do łatwego montażu zabudowy.
Wyższa rentowność dzięki wywrotkom dostosowanym do standardowych dróg
Gama K firmy Renault Trucks spełnia wymagania związane z ekstremalnymi obciążeniami, oferując samochody ciężarowe, które mogą być użytkowane na zwykłych drogach i mogą przewozić do 34 ton ładowności w przypadku Renault Trucks K XTREM. Tylne resory paraboliczne lub półeliptyczne są przystosowane do obciążeń od 13 do 32 ton. Dzięki temu pojazd może być wykorzystywany do wydobywania kamienia i transportu do miejsca obróbki - wszystko to z tym samym kierowcą i przy mniejszej liczbie kursów. W ten sposób można ograniczyć koszty transportu i pracy, a jednocześnie zwiększyć tempo pracy i zwiększyć rentowność.
Pojazdy górnicze: bezpieczeństwo ponad wszystko
Niezawodność i wytrzymałość
Duży ciężar przewożony w kamieniołomach na nierównym, błotnistym lub zakurzonym podłożu stanowi poważne ograniczenie dla stosowanego sprzętu. Dlatego też Renault Trucks, w ramach gamy K przeznaczonej dla ciężkiego budownictwa, proponuje model K XTREM 8x4, doskonały do pracy w najtrudniejszych warunkach.
W odróżnieniu od "standardowego" Renault Trucks K, pojazd ten posiada specjalne wyposażenie zwiększające wytrzymałość i chroniące elementy szczególnie narażone podczas prac w trudnym terenie:
- Podwozie ze wzmocnionymi podłużnicami, zapewniającymi odporność mechaniczną ramy
- resory paraboliczne 4-łopatkowe ze smarowanymi zawiasami, przeznaczone do intensywnej eksploatacji
- Cykloniczny filtr wstępny powietrza, do filtrowania pyłu
- Zbiorniki paliwa przeznaczone do jazdy w terenie, z prześwitem do 50 cm
- Ochrona elementów narażonych na uszkodzenie
Niektóre części, takie jak akumulator, hamulce czy resory są bardziej narażone na uszkodzenia podczas intensywnej eksploatacji. Aby ograniczyć przedwczesne zużycie, Renault Trucks zaleca stosowanie oryginalnych części, opracowanych specjalnie dla danego pojazdu i zatwierdzonych po rygorystycznych testach przeprowadzonych w ekstremalnych warunkach.
Samochody ciężarowe ułatwiające manewrowanie
Posiadanie solidnego samochodu ciężarowego jest dobre, ale kierowcy muszą również w pełni panować nad pojazdem i bezpiecznie z niego korzystać. Aby zapewnić właściwą kontrolę nad pojazdem i chronić jego podzespoły mechaniczne, Renault Trucks K może być wyposażony w automatyczną skrzynię biegów Optidriver XTREM. Posiada ona wałek z sześcioma zębami zamiast czterech, specjalne tryby i system zarządzania zmianą biegów dostosowany do ekstremalnych obciążeń. Dodatkowo można zamontować jeden lub dwa dodatkowe wolne biegi (Xtended), aby jeszcze bardziej ułatwić ruszanie pojazdem.
Kąt natarcia 32°
Kierowcy mogą również liczyć na najlepszy kąt natarcia na rynku oraz prześwit osi wynoszący 38 cm, który zapobiegnie ewentualnemu zgnieceniu lub uszkodzeniu przedniej osi. W zakresie manewrowości promień skrętu został zmniejszony do niespełna 9 metrów (konfiguracja 8x4). Renault Trucks K posiada również automatyczny hamulec postojowy, który zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i innych pracowników kamieniołomu.
Jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo, kierowcy mogą liczyć na system hamowania awaryjnego, kamery do kontroli otoczenia, uchwyty do wchodzenia na pojazd oraz stopień boczny do kontroli ładunku.