Gama Renault Trucks

            Renault Maxity jest wręcz nieodzownym samochodem dostawczym przy obsłudze centrów miast. Ten praktyczny, niezawodny i komfortowy pojazd zapewnia idealne warunki pracy użytkownikom z branży budowlanej, ochrony środowiska i usług, jak również z branży dostawczej, w szczególności w przypadku przewozów w temperaturze kontrolowanej. Kompaktowa budowa oraz zwrotność, dodatkowo zwiększona dzięki nowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów, sprawiają, że Renault Maxity jest twoim najlepszym sprzymierzeńcem w przypadku dostaw w centrach miast. Ponadto odznacza się on największą w tym segmencie ładownością oraz niskimi kosztami użytkowania. Typowa dla ciężarówek konstrukcja wyposażona w ramę z podłużnicami o unikalnej konstrukcji sprawia że, Renault Maxity daje się dostosować do każdego rodzaju użytkowania dzięki możliwości zamontowania wszelkiego rodzaju zabudów i urządzeń. Nowa gama silników DXi 2.5 i DXi 3 została zaprojektowana specjalnie z myślą o eksploatacji w mieście. Jednostki te zapewniają wyjątkowe przyspieszenie na niskich obrotach oraz szeroki zakres ekonomicznych obrotów. Jednostki te, o mocy 110, 130 i 150 KM, charakteryzują się nadzwyczajną dynamiką oraz elastyczną pracą.

WYJĄTKOWO ZWROTNY

Dzięki układowi kierowniczemu najnowszej generacji, minimalny promień skrętu Renault Maxity wynosi zaledwie 4,80 m.

SKUTECZNOŚĆ NA MIARĘ POTRZEB

Wagonowa kabina Renault Maxity pozwala na uzyskanie długości zabudowy od 2651 mm do 4961 mm, co stanowi najszerszą tego typu ofertę dostępną na rynku.

OSIĄGI

Nie ograniczaj się - skorzystaj z największej w tym segmencie, dostępnej na rynku ładowności :
  • 1820 kg maksymalnej ładowności w przypadku Renault Maxity 35,11 o rozstawie osi 2500 mm
  • 1790 kg maksymalnej ładowności w przypadku Renault Maxity 35,13 o rozstawie osi 2900
  • Dopuszczalny nacisk na przednią/tylną oś: 1750/2200 kg w wersji 3,5 t.

DANE TECHNICZNE

SILNIKI

  • DXi2,5 110 KM - 81kW przy 3600 obr/min - 250 Nm przy 1600 obr/min
  • DXi2,5 130 KM - 96 kW przy 3600 obr/min - 270 Nm przy 1800 obr/min.
  • DXi3 150 KM - 110 kW przy 3400 obr/min - 350 Nm przy 1600 obr/min.
W celu spełnienia normy Euro 4 firma Renault Trucks wybrała technologię EGR (Exhaust Gas Recycling – System Recyrkulacji Spalin) w połączeniu z katalizatorem. Zadaniem układu recyrkulacji jest obniżenie temperatury spalin w celu zmniejszenia produkcji tlenków azotu (NOx) bez równoczesnego zwiększenia emisji cząstek stałych. Opcja z filtrem cząstek stałych (FAP) jest dostępna wyłącznie w przypadku wersji z silnikiem ZD30 (150 KM), niekompatybilnym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. W odpowiedzi na przepisy obowiązujące w niektórych miastach, filtr cząstek stałych pozwala na obniżenie emisji zanieczyszczeń do poziomu wymaganego przez przyszłą normę czystości spalin Euro 5.

KABINY

Oferta kabin dostosowana do potrzeb branży dostawczej.
  • Kabina krótka idealna do kompaktowego pojazdu i dostosowana do użytkowania w miastach.
  • Kabina podwójna do przewozu pracowników (do 6 miejsc).

SKRZYNIE BIEGÓW

Oferta 2 mechanicznych skrzyń biegów zapewniających optymalne dostosowanie się do potrzeb klientów z branży dostawczej.
  • 5-biegowa skrzynia biegów montowana z silnikami DXi2,5 - 110 i 130 KM oraz z silnikiem DXi3 - 150 KM
  • 6-biegowa skrzynia biegów montowana z silnikami DXi2,5 - 130 KM i DXi3 - 150 KM.
5-biegowa skrzynia biegów montowana z silnikami 110 KM i 130 KM zapewnia najlepszy kompromis między ładownością a oszczędnym zużyciem paliwa. Sześciobiegowa skrzynia biegów, montowana z silnikami 130 KM i 150 KM zapewnia jeszcze większą przyjemność prowadzenia przy umiarkowanym żużyciu paliwa dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu dostępnemu już przy niskich obrotach. Specjalne, bardzo krótkie przełożenie pierwszego biegu w tej skrzyni zapewnia lepszy napęd podczas jazdy z małymi prędkościami. Zautomatyzowana, 6-biegowa skrzynia biegów jest dostępna wyłącznie w wersjach z silnikiem ZD30 (150KM).Skrzynia ta nie jest kompatybilna z filtrem cząstek stałych (FAP). Jest montowana wyłącznie w wersjach z systemem ABS oraz układem wspomagania ruszania pod górę.

MOSTY I OSIE

Gdy jedno z kół zaczyna tracić przyczepność na śliskiej nawierzchni i nie może przenieść na nią całego momentu, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu pozwala drugiemu z kół na tej osi przejąć cały moment niezbędny do zapewnienia przyczepności. Przełożenie mostu zostało specjalnie skrócone dla zastosowań wymagających poruszania się z małymi prędkościami oraz częstego ruszania z miejsca i zatrzymywania się.

UKŁAD HAMULCOWY

Renault Maxity jest wyposażony w 4 hamulce tarczowe, zapewniające mocniejsze i sprawniejsze hamowanie.Oferowany w zależności od modelu w standardzie lub w opcji system ABS nowej generacji zapewnia wysoką skuteczność hamowania w każdej sytuacji. Dostępny w pojazdach z systemem ABS elektroniczny korektor siły hamowania pozwala w optymalny sposób wykorzystać możliwości układu hamulcowego i zapewnić płynne i niezwykle skuteczne hamowanie:
  • Maksymalna sprawność hamowania z przodu i z tyłu
  • Bardzo dobra stabilność pojazdu w każdej sytuacji
  • Zapobieganie zjawisku nadsterowności podczas hamowania (objawiającego się wypadaniem tyłu pojazdu z toru jazdy pod wpływem hamowania)
  • Zwiększona trwałość hamulców.

ROZSTAWY OSI

Aby zapewnić optymalne wykorzystanie długości zabudowy, Renault Maxity jest obecnie oferowany z 3 następującymi rozstawami osi:
  • L1 : 2500mm
  • L2 : 2900mm
  • L3 : 3400mm.

SYSTEM WSPOMAGANIA RUSZANIA POD GÓRĘ

Bardzo ceniony, innowacyjny system, oferowany w opcji, podnoszący komfort i bezpieczeństwo i ułatwiający ruszanie pod górę bez cofania się i korzystania z hamulca postojowego po wciśnięciu pedału gazu. Układ wspomagania ruszania pod górę eliminuje również konieczność trzymania wciśniętego pedału hamulca podczas stania na światłach lub w ulicznym korku.