Gama Renault Trucks

            Każdego dnia stawiać czoła skrajnie ciężkim warunkom eksploatacji, przewozić maksymalne ładunki przy zachowaniu optymalnej mobilności, zapewnić niskie koszty eksploatacji i zagwarantować kierowcy prawdziwie komfortowe warunki pracy. Gama Renault Kerax jest oferowana z pięcioma nowymi silnikami Euro 5, zapewniającymi doskonały kompromis między wysokim momentem obrotowym na niskich obrotach a niewielkim zużyciem paliwa. Sześć nowych mostów pojedynczych i typu tandem umożliwia pełne dostosowanie Keraxa do wszelkich zastosowań drogowych i terenowych. Nośność ramy podwozia została zwiększona dzięki zastosowaniu wewnętrznych wzmocnień oraz nowego gatunku stali. Nowe, mechaniczne i zautomatyzowane skrzynie biegów dodatkowo zwiększają poziom komfortu pracy kierowcy i przyczyniają się do dalszego obniżenia zużycia paliwa. Już w fazie projektowania w Renault Kerax zastosowano najnowocześniejsze technologie, w stały i bezkompromisowy sposób dążąc do uzyskania najwyższej jakości. Dzięki włączeniu wybranych klientów w cały proces opracowywania tego modelu, firma Renault Trucks mogła uwzględnić cały szereg indywidualnych oczekiwań. Od wyboru materiałów po kataforetyczne zabezpieczenie kabiny, Renault Kerax był przedmiotem szczególnych starań zmierzających do zapewnienia wyjątkowej solidności tego modelu.

WZMACNIANA STALOWYMI ELEMENTAMI RAMA PODWOZIA

Nowy, jeszcze wytrzymalszy gatunek stali, wewnętrzne wzmocnienia dostosowane do rodzaju użytkowania pojazdu oraz duża wytrzymałość na działanie sił skrętnych bez ryzyka odkształceń nadają ramie podwozia Renault Kerax własności pozwalające stawić czoła najtrudniejszym warunkom użytkowania.

ZAWIESZENIA DOSTOSOWANE DO ŁADOWNOŚCI POJAZDU

Zawieszenia Renault Kerax, z resorami parabolicznymi w wersji do 26 T i półeliptycznymi w wersji 32 T, zostały tak zaprojektowane, aby sprostać skrajnie trudnym warunkom użytkowania przy zapewnieniu maksymalnego poziomu komfortu pracy kierowcy. Renault Kerax doskonale sobie radzi przy wszystkich pracach typowych dla branży budowlanej: robotach ziemnych, wyburzeniowych, przewozie maszyn budowlanych, itp.

POJAZD GOTOWY DO ZABUDOWY

Łączona za pomocą śrub i nitów, prosta rama podwozia, pozbawiona wystających elementów osprzętu na całej swojej długości użytecznej, wstępnie nawiercone podłużnice, tylny zwis o specjalnie dostosowanej do poszczególnych potrzeb długości, mocowanie za pomocą wsporników i/lub płyt mocujących, przystosowanie do montażu różnego typu wyposażenia (żurawi, itp.) umożliwiają proste i szybkie wykonanie zabudowy Keraxa.

ERGONOMIA I FUNKCJONALNOŚĆ

Miejsce kierowcy w Renault Kerax zostało tak zaprojektowane, aby zapewnić jeszcze wyższy komfort warunków pracy i ułatwić życie kierowcy. Ergonomiczna deska rozdzielcza jest zarówno funkcjonalna jak i praktyczna. Wszystkie elementy sterowania znajdują się w polu widzenia i w zasięgu ręki kierowcy. Nowe rodzaje kolorystyki wnętrza przyczyniają się do tworzenia przyjemnej atmosfery w kabinie pojazdu.

PANORAMICZNA PRZEDNIA SZYBA: SZEROKIE POLE WIDZENIA

Renault Kerax posiada szeroką przednią szybę, nie ograniczającą pola widzenia kierowcy. Boczne tylne szyby kabiny zwiększają pole widzenia kierowcy o 30°. Stanowi to gwarancję zwiększonego bezpieczeństwa, niezwykle istotnego w przypadku pojazdu poruszającego się wśród pracowników na placach budów.

UŁATWIONY DOSTĘP DO KABINY

Oferowana w wersji krótkiej, Global lub głębokiej kabina Renault Kerax jest bardzo łatwo dostępna dzięki kątowi otwarcia drzwi sięgającemu 90°, umieszczonym po lewej i prawej stronie uchwytom oraz dzięki oświetleniu stopni. Wsiadanie i wysiadanie ułatwiają trzy przeciwpoślizgowe stopnie. Najniższy stopień jest składany i ma pamięć ustawienia.

PROPOZYCJE OPTIFUEL

Optifuel Solutions, to stworzona przez Renault Trucks oferta obejmująca szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych i usług ukierunkowanych na obniżenie zużycia paliwa: zoptymalizowane układy przeniesienia napędu, zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver+, system oczyszczania spalin SCR, szkolenia w zakresie ekonomicznej jazdy “Optifuel Training”, oprogramowanie do monitoringu zużycia paliwa i użytkowania pojazdu Optifuel Infomax

NOWE SILNIKI ZGODNE Z WYMOGAMI NORMY EURO 5: DUŻA MOC I MOMENT OBROTOWY

Dzięki nowym jednostkom napędowym spełniającym wymogi normy Euro 5, Renault Kerax poszerza swoją ofertę dostępnych poziomów mocy i momentów obrotowych. Silnik DXi11 jest obecnie proponowany w wersjach o mocy 380, 430 i 460 KM, a silnik DXi13 w wersjach o mocy 480 i 520 KM. Nowe jednostki, stworzone z myślą o zapewnieniu dużej mocy i wysokiego momentu, dysponują jego maksymalną wielkością w szerokim zakresie, zawierającym się w przedziale o wielkości około 350 ÷ 450 obr/min, co stanowi gwarancję wyjątkowej mobilności nawet w skrajnie trudnym terenie.

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU OPTYMALNIE DOSTOSOWANY DO UŻYTKOWANIA W CIĘŻKIM TERENIE

Renault Kerax zapewnia możliwość wyboru między nową, mechaniczną, 16-biegową skrzynią biegów ZF Ecosplit 4, stanowiącą najlepsze połączenie momentu obrotowego z mobilnością, a zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver+, doskonale dostosowaną do użytkowania w terenie i mogącą pracować w trybie automatycznym w ponad 90% sytuacji. Dzięki wysokim momentom obrotowym już przy niskich obrotach, silniki DXi Renault Kerax pozwalają lepiej chronić solidność całego układu przeniesienia napędu oraz sprzyjają niższemu zużyciu paliwa, przyczyniając się dzięki temu do obniżenia kosztów użytkowania i obsługi technicznej pojazdów.

WYJĄTKOWA ZDOLNOŚĆ POKONYWANIA PRZESZKÓD TERENOWYCH

Wynoszący 385 mm prześwit pod przednią osią stawia Renault Kerax zdecydowanie przed modelami konkurencji. W połączeniu z niespotykanymi właściwościami trakcyjnymi w każdej sytuacji, zapewnia on Renault Kerax wyjątkową zdolność do pokonywania przeszkód w trudnym terenie.

ODPOWIEDNIA KONFIGURACJA NAPĘDU DLA KAŻDEJ BRANŻY

Dzięki 5 konfiguracjom napędu (4x2, 4x4, 6x4, 6x6 et 8x4) oraz dzięki szeregowi specjalnych przystosowań do wymogów branży budowlanej, gama Renault Kerax oferuje wszelkie możliwe rozwiązania, jakie mogą być wymagane w budownictwie. Te szczególne możliwości adaptacyjne znajdują swój wyraz w postaci 21 wersji, tak ciągnikowych jak i podwoziowych, oraz 15 różnych rozstawów osi. Wzmacniane w zależności od rodzaju użytkowania pojazdu podłużnice sprawiają, że rama podwozia Renault Kerax charakteryzuje się wyjątkową wytrzymałością niezależnie od wybranej konfiguracji napędu.

DANE TECHNICZNE

KABINY

Oferta kabin dostosowana do zróżnicowanych potrzeb branży budowlanej:
  • Kabina krótka do pojazdów o kompaktowych wymiarach
  • Kabina Global dostępna w 3 wersjach wyposażenia: - Global Standard - Global Night - Global Utility
  • kabina głęboka zapewnia wyjątkowy komfort kierowcy.

SILNIKI

    DXi11 Euro 5
  • 280 kW (380 KM) przy 1900 obr/min – 1800 Nm od 950 do 1400 obr/min.
  • 316 kW (430 KM) przy 1900 tr/mn – 2040 Nm od 950 do 1400 obr/min.
  • 338 kW (460 KM) przy 1900 obr/min – 2200 Nm od 950 do 1400 obr/min.
    DXi13 Euro 5
  • 353 kW (480 KM) od 1400 do 1900 obr/min – 2400 Nm od 1025 do 1400 obr/min.
  • 382 kW (520 KM) od 1450 do 1900 obr/min – 2550 Nm od 1050 do 1450 obr/min.
W celu uzyskania zgodności z wymogami normy Euro 5, koncern Renault Trucks wybrał system oczyszczania spalin SCR (Selective Catalist Reduction). W jego skład wchodzą następujące elementy:
  • zbiornik AdBlue
  • moduł dozowania AdBlue (pompa DNOx)
  • tłumik przystosowany do katalitycznej redukcji NOx
  • wtryskiwacz AdBlue do układu wydechowego
  • czujniki zapewniające prawidłowe działanie całego systemu (czujnik zawartości NOx, czujnik poziomu i temperatury AdBlue, czujnik zbyt wysokiej temperatury).

SKRZYNIE BIEGÓW

Nowe skrzynie biegów, pozwalające w optymalny sposób połączyć dużą ładowność z niskim zużyciem paliwa i przyjemnością prowadzenia. Oferta obejmuje 4 mechaniczne, 16-biegowe skrzynie biegów i 2 12-biegowe skrzynie zautomatyzowane. 3 systemy umożliwiają zwiększenie poziomu komfortu zmiany biegów w pojazdach z mechanicznymi skrzyniami biegów:
  • Sterowanie linkami zapewnia wysoki poziom komfortu (filtrowanie drgań), elastyczność i bezpieczeństwo: eliminacja zjawiska wyskakiwania biegów spowodowanego ruchami kabiny względem podwozia
  • Servoshift : system wspomagania pozwala zmniejszyć o 75% siłę potrzebną do zmiany biegów
  • Układ Super H polega na nałożeniu biegów od 5 do 8 na biegi od 1 do 4.
W celu przejścia od jednego do drugiego zakresu przełożeń, wystarczy wcisnąć przycisk umieszczony na gałce dźwigni zmiany biegów. Specjalny elektrozawór zabezpiecza system przed załączeniem nieprawidłowego biegu. Zabezpieczenie synchronizatora reduktora chroni skrzynię biegów przed niedozwolonym przejściem z wysokiego do niskiego zakresu przełożeń. Wybieranie poszczególnych biegów jest precyzyjne, szybkie (krótszy skok dźwigni) i bezpieczne (elektrozawór). Skrzynie biegów Optidriver+ są szczególnie dobrze dostosowane do użytkowania przy zaopatrzeniu budów i na placach budów.

PRZYSTAWKI ODBIORU MOCY

Szeroki wybór sterowanych elektronicznie przystawek odbioru mocy zapewnia większą niezawodność i bezpieczeństwo:
  • przystawka odbioru mocy na skrzyni biegów
  • przystawka odbioru mocy
  • przystawka odbioru mocy NMV o dużej mocy, usytuowana między silnikiem a skrzynią biegów
  • przystawka odbioru mocy na skrzyni rozdzielczej.

MOSTY I OSIE

Mosty pojedyncze:
  • Most przedni P995 do konfiguracji napędu 4 x 4 - 6 x 6.
  • Most tylny P1361 do konfiguracji napędu 4 x 2 - 4 x 4.
Mosty podwójne:
  • Most tandem 2661 i 3361 do konfiguracji napędu 6 x 4 - 6 x 6 - 8 x 4.
Osie :
  • 1 oś przednia E93 z przesunięciem 0 mm.

APM (AIR PRODUCT MANAGEMENT)

Air Product management, elektroniczny system produkcji i rozdziału sprężonego powietrza, stanowi kolejną innowację Renault Trucks, zwiększającą poziom bezpieczeństwa i przyczyniająca się do redukcji masy pojazdu oraz obniżenia zużycia paliwa i kosztów obsługi technicznej:
  • Przejście od mechanicznej do elektronicznie sterowanej produkcji sprężonego powietrza dla zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa i jakości
  • Optymalizacja produkcji i uzdatniania sprężonego powietrza
  • Większa moc hamowania przy jeździe w dół
  • Sprężone powietrze jest wytwarzane poza fazami przyspieszania pojazdu.

UKŁAD HAMULCOWY

Renault Kerax jest wyposażony w standardzie w hamulce bębnowe z systemem EBS najnowszej generacji (EBS 5). Jest to elektronicznie sterowany, pneumatyczny układ hamulcowy, dostosowujący indywidualnie siłę hamowania każdego koła pojazdu do przyczepności. Technologia zastosowana przez Renault Trucks w układach hamulcowych pozwala na sprzężenie różnych systemów: hamulca roboczego, hamulca silnikowego i zwalniaczy. System ten jest sterowany przez system EBS lub uruchamiany automatycznie poprzez naciśnięcie pedału hamulca:
  • Optymalizacja siły hamowania w zależności od dociążenia tylnej osi
  • Wydłużona żywotność klocków hamulcowych: wyrównanie stopnia zużycia klocków hamulcowych na poszczególnych osiach
  • Krótki czas reakcji
  • Elastyczna jazda
  • Wykorzystywanie 100% możliwości układu hamulcowego (hamulec silnikowy, hamulec wydechowy, zwalniacze i hamulce robocze).

ZAWIESZENIE

Zawieszenie przednie i tylne (normalne lub wzmocnione) z amortyzatorami i stabilizatorem poprzecznym. Paraboliczne zawieszenie przednie o nośności 7,1 t (ciągnik), 8 t i 9 t. Paraboliczne zawieszenie tylne o nośności 13 lub 15 t do mostów pojedynczych. Zawieszenie tylne o nośności 26 t (paraboliczne) i 32 t (półeliptyczne) do mostów podwójnych.

ŁADOWNOŚĆ: DO 30 TON

W modelu Renault Kerax dostępne są dwa rodzaje ram podwozia: Medium i Heavy. W wersji 8x4 Medium, Renault Kerax może przewozić ładunki o masie do 20 t, podczas gdy w wersji 8x4 Heavy ładowność pojazdu wzrasta do 30 t.