Gama Renault Trucks

            Renault Midlum dysponuje wyjątkowymi atutami: wyjątkowa zwrotność, bezkonkurencyjna ładowność i komfort jazdy godny samochodu osobowego. Nowe, mocniejsze silniki Euro 5 (o mocy od 180 do 300 KM) zapewniają niskie zużycie paliwa. Ofertę uzupełniają dwie nowe zautomatyzowane skrzynie biegów Optitronic* z przyciskami sterującymi na kierownicy. Wyjątkowa zwrotność Renault Midlum jest bardzo cenna w codziennej pracy. Doskonały promień skrętu (5,88 m - minimalny promień skrętu przy rozstawie osi 4100 mm) pozwala na łatwe zaparkowanie samochodu. Oprócz krótkiego przedniego zwisu (1275 mm) i rozstawów osi (do 2700 mm), Renault Midlum wyróżnia się najbardziej kompaktową kabiną na rynku : ma ona jedynie 2,10 m.


WYGODNY DOSTĘP DO KABINY

Rozwiązanie Access zostało opracowane przez Renault Trucks z myślą o potrzebach branży dystrybucji. Obejmuje możliwość otwarcia drzwi pod kątem 90°, antypoślizgowe stopnie umieszczone w osi drzwi, uchwyty po obu stronach drzwi, oświetlenie stopni, opuszczane siedzenie i pneumatycznie podnoszona kolumna kierownicy.

KOMFORT JAZDY GODNY SAMOCHODU OSOBOWEGO

W samochodach z mechaniczną skrzynią biegów dźwignia zmiany biegów i hamulec postojowy są umieszczone na desce rozdzielczej, co zmniejsza wysiłek potrzebny do zmiany biegów i sprawia że prowadzenie samochodu jest mniej męczące. Ułatwia również poruszanie się w kabinie. Wersje wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optitronic zapewniają jeszcze wyższy komfort, co pozwala kierowcy skupić całą uwagę na drodze.

WYJĄTKOWY WYBÓR WYPOSAŻENIA KABINY

W Renault Midlum oferowane są 3 typy kabin : kabina krótka, ceniona ze względu na swoją funkcjonalność, przystosowana do jazdy po mieście ; kabina Global - niezwykle uniwersalna z 5 różnymi opcjami umożliwiającymi idealne dostosowanie jej do specyfiki branży użytkownika ; kabina 4-drzwiowa do samochodów, w których potrzebne jest 6-8 miejsc siedzących. Kabiny są dostępne w 3 poziomach wykończenia (Authentique, Alliance & Privilège).

75 MOŻLIWYCH KOMBINACJI

Szeroki zakres dopuszczalnej masy całkowitej (7,5 do 18 t w standardowej ofercie), duża oferta silników, konfiguracji napędu, 19 rozstawów osi oraz bogaty wybór kabin i poziomów wyposażenia umożliwia stworzenie 75 różnych kombinacji. Możliwe są również konfiguracje specjalne, jak np. mosty o zmniejszonym rozstawie kół przeznaczone do samochodów poruszających się zabytkowych dzielnicach miast czy konfiguracja 6x2 26 t, umożliwiająca dodatkowe zwiększenie ładowności.

NIEZAWODNOŚĆ NA DŁUGIE LATA

Wysoka jakość zastosowanych materiałów oraz montażu zapewnia wyjątkowo trwałość, dzięki zabezpieczeniu w drodze kataforezy oraz odpowiednio zabezpieczonym układom elektrycznym i elektronicznym.

UŁATWIONA ZABUDOWA

Konstrukcja ramy podwozia Renault Midlum ułatwia zabudowę i umożliwia szybkie przystosowanie pojazdu do specyfiki branży: możliwość rozpoczęcia zabudowy zaraz za kabiną, fabrycznie nawiercone otwory co 300 mm umożliwiające dobranie odpowiedniego rozstawu osi, liczne punkty mocowania na całej długości tylnego zwisu, wsporniki mocujące dostępne w standardzie, blok elektroniczny dla wykonawców zabudowy, przelotki w kabinie. Renault Midlum jest również przystosowany do montażu specjalistycznego wyposażenia: żurawia, urządzeń pożarniczych, cysterny, belki tylnej na szczotki (zamiatarki) oraz zabudowy śmieciarki.

NOWE SILNIKI EURO5 - MNIEJSZE ZUŻYCIE PALIWA, ALE NIE OSIĄGI

Renault Midlum jest wyposażony w nowe silniki o zwiększonej mocy - DXi5 dostępny w wersji o mocy 180 i 220 KM oraz DXi7 (270 i 300 KM), zapewniające jednocześnie mniejsze spalanie. Zastosowanie bezobsługowej technologii SCR do oczyszczania spalin również przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

WIĘKSZY MOMENT OBROTOWY UMOŻLIWIAJĄCY PŁYNNIEJSZĄ JAZDĘ

Zwiększona moc i moment obrotowy - od 660 Nm (180 KM) do 1070 Nm (300 KM) - sprzyjają bardziej ekonomicznej i płynnej jeździe. Odpowiednio wysoki dostępny moment obrotowy i moc pozwalają ograniczyć częstotliwość zmiany biegów, zmniejszyć zużycie paliwa i podnieść średnią prędkość na trasie.

O 15% NIŻSZE KOSZTY PRZEGLĄDÓW

Aby dodatkowo zwiększyć sprawność i oszczędność Renault Midlum jest wyposażone w katalizator wstępny (montowany w wersjach z silnikami 180, 270 i 300 KM), nowy wlot powietrza (w samochodach z silnikiem DXi7), nowy wtryskiwacz AdBlue, nowe turbosprężarki z elektronicznie sterowanym zaworem waste gate, nowy wydech (w samochodach z silnikami 180, 270 i 300 KM) oraz liczne inne zmiany pozwalające obniżyć koszty eksploatacji i obsługi technicznej średnio o 15 %.

CZYTELNE INFORMACJE

Renault Midlum jest wyposażony w cyfrowy prędkościomierz wbudowany w centralnie umieszczony obrotomierz. Aby ułatwić prowadzenie, wszystkie dodatkowe informacje są podawane na elektronicznych wyświetlaczach oraz za pomocą wskaźników i kontrolek. Wystarczy jeden rzut oka.

DOSKONAŁA WIDOCZNOŚĆ UŁATWIAJĄCA JAZDĘ PO MIEŚCIE

Niczym nie przesłonięta szyba przednia oraz odpowiednio ukształtowana deska rozdzielcza zapewniają doskonałą widoczność w Renault Midlum. Podwójne lusterka boczne wyposażone w układ tłumiący drgania ograniczają martwe pole widzenia. Dodatkowo Renault Midlum może być wyposażone w drzwi “Vision”, ułatwiające manewry oraz dodatkową szybę boczną po stronie pasażera i szybę w tylnej ścianie kabiny.

HAMULCE Z ŁATWOŚCIĄ SPEŁNIAJĄCE NAJBARDZIEJ WYMAGAJĄCE NORMY

Renault Midlum posiada najlepsze hamulce na rynku. W przypadku nagłego hamowania umożliwiają rekordowo szybkie hamowanie (7 m/s2), godne samochodu osobowego. Montowane w standardzie hamulce tarczowe, system EBS nowej generacji, system wspomagania nagłego hamowania i ruszania pod górę, ABS, ASR, hamulec silnikowy, zwalniacze na wale napędowym, których działanie jest sprzężone z całym układem … Renault Midlum zapewnia stale 100% mocy hamowania.