Gama Renault Trucks
Renault Magnum posiada obecnie największą kabinę na rynku. Jej wysokość wewnętrzna przekracza 2 m. Zwiększono również pojemność schowków. Płaska podłoga, wysokiej klasy materiały i wykończenie oraz zwiększona pojemność schowków zapewniają wyjątkowy poziom komfortu, a co za tym idzie zadowolenie użytkownika. Przewozy całokontenerowe, chłodnicze, żywych zwierząt - niezależnie od rodzaju przewożonego towaru zawsze znajdzie się Renault Magnum idealnie odpowiadające twoim potrzebom.
DOSKONAŁE WARUNKI DO WYPOCZYNKU
Niezwykle wygodna leżanka Renault Magnum zapewnia doskonały sen :
SCHOWKI NA WSZYSTKO
Renault Magnum dysponuje obecnie jeszcze większą pojemnością schowków sięgającą 1090 litrów !
Nowe półki i schowki nad przednią szybą o poj. 260 l :
W tylnej części kabiny znalazło się miejsce na dodatkowy schowek typu lotniczego o pojemności 95 l.
PRZEDE WSZYSTKIM LICZY SIĘ KOMFORT PROWADZENIA POJAZDU
Na ergonomicznej desce rozdzielczej Renault Magnum umieszczono wszystkie elementy sterujące przydatne podczas prowadzenia pojazdu :
SILNIK DXi13 - SPRAWDZONA SKUTECZNOŚĆ
Silnik DXi13, osiągający wysoką moc i moment obrotowy, cechuje się niezrównaną dynamiką, umożliwiającą utrzymanie wysokiej stałej prędkości handlowej. W ciągu niespełna 2 s może rozwinąć 90% mocy i momentu obrotowego, zapewnia przy tym dobre przyspieszenie na niskich obrotach od 1050 obr/min.
Renault Magnum może być wyposażone w funkcję automatycznego wyłączania silnika.
System ten automatycznie wyłącza silnik pojazdu po 5 minutach pracy na biegu jałowym, przy włączonym hamulcu postojowym i przystawce odbioru mocy.
Silnik DXi13 jest dostępny w 3 poziomach mocy - 440, 480 i 520 KM
Aby spełnić wymagania normy EEV (Enhanced Environmental Vehicles), koncern Renault Trucks opracował dla swoich nowych silników Euro 5 rozwiązanie bez filtra cząstek stałych - proste i tanie dla użytkownika.
ZAPROJEKTOWANY POD KĄTEM TWOICH POTRZEB
Uwzględniając trzy poziomy mocy silnika DXi13, oferujemy klientom w sumie 8 różnych modeli. Szeroka oferta zbiorników obejmuje ponad 20 kombinacji, zapewniających najlepszy kompromis pomiędzy zasięgiem i ładownością.
CIĄGNIKI - SPRZĘG NA WYSOKOŚCI ZADANIA
UŁATWIONA ZABUDOWA
Przystosowanie Renault Magnum do zabudowy obejmuje rozwiązania opracowane w celu umożliwienia szybkiej i sprawnej pracy wykonawców zabudów. Zapewnia skrócenie czasu i zmniejszenie kosztów zabudowy oraz optymalną jakość zabudowanego pojazdu.
NAJLEPSZY HAMULEC SILNIKOWY NA RYNKU
Nowy hamulec silnikowy Optibrake+ posiada moc 414 kW przy 2 300 obr/min.
Hamulec silnikowy, hamulec wydechowy, zwalniacze, hamulec zasadniczy - Renault Magnum posiada centralny system sterowania wszystkimi urządzeniami hamującymi zapewniający wyjątkowe bezpieczeństwo. Szybkość hamowania wynosi 7 m/s zamiast 5 m/s wymaganych przepisami.
Bogata oferta zwalniaczy elektrycznych i hydraulicznych sprzężonych z układem hamulcowym (automatycznie wyłączany przy przyspieszaniu oraz załączeniu ABS i automatyczne włączane przez EBS w zależności od przyczepności).
DODATKOWE ZABEZPIECZENIE
Renault Magnum jest wyposażone w system zapobiegający kolizjom, wspomagający prowadzenie pojazdu. Ten niezwykle skuteczny system przeznaczony w szczególności do przewozu materiałów niebezpiecznych, wykrywa nagłą zmianę pasa jazdy, przekroczenie białej linii lub zbyt małą odległość od samochodu jadącego z przodu. Uruchamiany jest wówczas alarm dźwiękowy lub świetlny.
DANE TECHNICZNE
KABINY
Kabina Solo
Fotel kierowcy z zawieszeniem mechanicznym
Obrotowy fotel pasażera z podnóżkiem i wbudowanym schowkiem
Regulowany podłokietnik pasażera
Górna leżanka.
Kabina Duo
Fotel kierowcy z zawieszeniem mechanicznym
Nieobrotowy fotel pasażera
Regulowany podłokietnik pasażera
Górna leżanka.
Trzecia wersja “classic” jest dostępna w opcji
Fotel kierowcy z zawieszeniem mechanicznym
Obrotowy fotel pasażera bez schowka lub nieobrotowy z zawieszeniem mechanicznym
Stała dolna leżanka (1900 x 700)
Schowki pod leżanką
Leżanka górna typu hamak.
Pakiet Privilège (seryjnie)
Zapewnia wysoki poziom wykończenia Renault Magnum :
Pakiet Excellence
Oprócz wyposażenia wchodzącego w skład pakietu Privilège obejmuje :
SILNIKI
DXi13 Euro 5
MOSTY
P 13170/2:Most z pojedynczą redukcją
P 1361.7 : Most z podwójną redukcją.
RAMA PODWOZIA
Oferowane są 2 grubości w zależności od konfiguracji pojazdu.
SKRZYNIE BIEGÓW
12-biegowa zautomatyzowana skrzynia Optidriver+ montowana w standardzie
Najlepsza skrzynia na rynku pod względem szybkości zmiany biegów.
Oprogramowanie sterujące pracą skrzyni nowej generacji.
Lepszy kompromis między przenoszonym momentem i zużyciem paliwa.
Przy automatycznej zmianie biegów układ uwzględnia obciążenie, nastromienie drogi, parametry pracy silnika i układu napędowego, przyspieszenie bądź hamowanie przez kierowcę.
Optidriver+ zawsze współpracuje z hamulcem Optibrake+.
2 16-biegowe mechaniczne skrzynie biegów
(opcja) :
Skrzynia ta jest wyposażona :
UKŁAD HAMULCOWY
Air Product Management - elektroniczny układ sterujący pracą wszystkich systemów pneumatycznych.
Hamulec zasadniczy : hamulce tarczowe na wszystkich kołach.
EBS to pneumatyczny układ hamulcowy sterowany elektronicznie, dostosowujący hamowanie poszczególnych kół do przyczepności do drogi.
Dostępne są 2 rozwiązania :
ZAWIESZENIE
Przednie zawieszenie mechaniczne 2-piórowe
Przednie zawieszenie pneumatyczne (dostepne w opcji)
Posiadają liczne atuty jeśli chodzi o stabilność pojazdu i komfort jazdy
Tylne zawieszenie pneumatyczne (montowane w standardzie)
Umożliwia dostosowanie wysokości ramy i utrzymanie stałego prześwitu.
OBSŁUGA TECHNICZNA
Obsługa techniczna podnosząca rentowność firmy
Bezobsługowe przeguby zawieszenia
Bezobsługowe sworznie osi (nie wymagają smarowania)
Większa trwałość wkładu filtra powietrza : 120 000 km
Funkcje serwisowe EBS : ostrzeżenia, informacje o zdarzeniach, terminach przeglądów.
Przeglądy zapobiegawcze i komunikaty ostrzegawcze w celu zapewnienia większej trwałości komponentów.
ROZSTAW OSI