Gama Renault Trucks

            Renault Magnum posiada obecnie największą kabinę na rynku. Jej wysokość wewnętrzna przekracza 2 m. Zwiększono również pojemność schowków. Płaska podłoga, wysokiej klasy materiały i wykończenie oraz zwiększona pojemność schowków zapewniają wyjątkowy poziom komfortu, a co za tym idzie zadowolenie użytkownika. Przewozy całokontenerowe, chłodnicze, żywych zwierząt - niezależnie od rodzaju przewożonego towaru zawsze znajdzie się Renault Magnum idealnie odpowiadające twoim potrzebom.

DOSKONAŁE WARUNKI DO WYPOCZYNKU

Niezwykle wygodna leżanka Renault Magnum zapewnia doskonały sen :
  • 3-częściowy materac o grubości 140 mm, zapewnia większy komfort
  • Wymiary : 1983 x 740mm
  • Obicie leżanki i materaca jest dopasowane do kolorystyki dolnej części kabiny.

SCHOWKI NA WSZYSTKO

Renault Magnum dysponuje obecnie jeszcze większą pojemnością schowków sięgającą 1090 litrów ! Nowe półki i schowki nad przednią szybą o poj. 260 l :
  • 3 schowki otwarte
  • 1 centralny schowek z drzwiczkami żaluzjowymi
  • 3-częściowa półka.
W tylnej części kabiny znalazło się miejsce na dodatkowy schowek typu lotniczego o pojemności 95 l.

PRZEDE WSZYSTKIM LICZY SIĘ KOMFORT PROWADZENIA POJAZDU

Na ergonomicznej desce rozdzielczej Renault Magnum umieszczono wszystkie elementy sterujące przydatne podczas prowadzenia pojazdu :
  • Ekran elektroniczny
  • Cyfrowy prędkościomierz z ekranem wbudowanym w obrotomierz
  • Elementy sterujące skrzyni Optidriver + umieszczone na kierownicy
  • System wspomagania ruszania pod górę
  • Elektrycznie podnoszone szyby z wyłącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
  • Radio połączone z telefonicznym zestawem głośnomówiącym bluetooth.

SILNIK DXi13 - SPRAWDZONA SKUTECZNOŚĆ

Silnik DXi13, osiągający wysoką moc i moment obrotowy, cechuje się niezrównaną dynamiką, umożliwiającą utrzymanie wysokiej stałej prędkości handlowej. W ciągu niespełna 2 s może rozwinąć 90% mocy i momentu obrotowego, zapewnia przy tym dobre przyspieszenie na niskich obrotach od 1050 obr/min. Renault Magnum może być wyposażone w funkcję automatycznego wyłączania silnika. System ten automatycznie wyłącza silnik pojazdu po 5 minutach pracy na biegu jałowym, przy włączonym hamulcu postojowym i przystawce odbioru mocy. Silnik DXi13 jest dostępny w 3 poziomach mocy - 440, 480 i 520 KM
  • Moc wersji 480 KM : 353 kW w przedziale od 1400 do 1900 obr/min Moment obrotowy : 2400 Nm w przedziale od 1030 do 1400 obr/min
  • Moc wersji 520 KM : 382 kW w przedziale od 1430 do 1900 obr/min Moment obrotowy : 2550 Nm w przedziale od 1050 do 1430 obr/min
  • 6-cylindrowy silnik rzędowy o poj. 12,8 l
  • Wysokociśnieniowy wtrysk sterowany elektronicznie - pompowtryskiwacze drugiej generacji i podwójny układ sterowania
  • Turbosprężarka z zaworem wastegate.
Aby spełnić wymagania normy EEV (Enhanced Environmental Vehicles), koncern Renault Trucks opracował dla swoich nowych silników Euro 5 rozwiązanie bez filtra cząstek stałych - proste i tanie dla użytkownika.

ZAPROJEKTOWANY POD KĄTEM TWOICH POTRZEB

Uwzględniając trzy poziomy mocy silnika DXi13, oferujemy klientom w sumie 8 różnych modeli. Szeroka oferta zbiorników obejmuje ponad 20 kombinacji, zapewniających najlepszy kompromis pomiędzy zasięgiem i ładownością.
  • Ciągniki 4 x 2, 6 x 2 lub 6 x 2/4
  • Ciągniki 4 x 2 lub 6 x 2 Pusher.

CIĄGNIKI - SPRZĘG NA WYSOKOŚCI ZADANIA

  • 1250 mm w celu zapewnienia jak największej uniwersalności
  • 1100 mm pod naczepy nowej generacji
  • 950 I 1040 mm do przewozów wielkogabarytowych.

UŁATWIONA ZABUDOWA

Przystosowanie Renault Magnum do zabudowy obejmuje rozwiązania opracowane w celu umożliwienia szybkiej i sprawnej pracy wykonawców zabudów. Zapewnia skrócenie czasu i zmniejszenie kosztów zabudowy oraz optymalną jakość zabudowanego pojazdu.
  • Wybór 5 rozstawów osi od 5120 do 6370 mm obejmujący pełen wachlarz długości pod zabudowę
  • Górna powierzchnia ramy podwozia pozbawiona wystających elementów
  • Fabrycznie nawiercone otwory i przygotowanie podłużnic pod montaż dodatkowych elementów
  • Seryjnie montowane wsporniki zabudowy.

NAJLEPSZY HAMULEC SILNIKOWY NA RYNKU

Nowy hamulec silnikowy Optibrake+ posiada moc 414 kW przy 2 300 obr/min. Hamulec silnikowy, hamulec wydechowy, zwalniacze, hamulec zasadniczy - Renault Magnum posiada centralny system sterowania wszystkimi urządzeniami hamującymi zapewniający wyjątkowe bezpieczeństwo. Szybkość hamowania wynosi 7 m/s zamiast 5 m/s wymaganych przepisami.
  • Wszystkie hamulce tarczowe
  • EBS 5
  • System wspomagania nagłego hamowania
  • Funkcja wspomagania ruszania pod górę
  • ABS i ASR
  • ESP (ciągniki 4 x 2 i 6 x 2).
Bogata oferta zwalniaczy elektrycznych i hydraulicznych sprzężonych z układem hamulcowym (automatycznie wyłączany przy przyspieszaniu oraz załączeniu ABS i automatyczne włączane przez EBS w zależności od przyczepności).

DODATKOWE ZABEZPIECZENIE

Renault Magnum jest wyposażone w system zapobiegający kolizjom, wspomagający prowadzenie pojazdu. Ten niezwykle skuteczny system przeznaczony w szczególności do przewozu materiałów niebezpiecznych, wykrywa nagłą zmianę pasa jazdy, przekroczenie białej linii lub zbyt małą odległość od samochodu jadącego z przodu. Uruchamiany jest wówczas alarm dźwiękowy lub świetlny.

DANE TECHNICZNE

KABINY

Kabina Solo Fotel kierowcy z zawieszeniem mechanicznym Obrotowy fotel pasażera z podnóżkiem i wbudowanym schowkiem Regulowany podłokietnik pasażera Górna leżanka. Kabina Duo Fotel kierowcy z zawieszeniem mechanicznym Nieobrotowy fotel pasażera Regulowany podłokietnik pasażera Górna leżanka. Trzecia wersja “classic” jest dostępna w opcji Fotel kierowcy z zawieszeniem mechanicznym Obrotowy fotel pasażera bez schowka lub nieobrotowy z zawieszeniem mechanicznym Stała dolna leżanka (1900 x 700) Schowki pod leżanką Leżanka górna typu hamak. Pakiet Privilège (seryjnie) Zapewnia wysoki poziom wykończenia Renault Magnum :
  • Automatyczna klimatyzacja
  • Elektrycznie otwierany dach
  • Kierownica w wersji Luxe
  • Komfortowe, dobrze wyprofilowane siedzenie kierowcy
  • Radioodtwarzacz CD
  • Gniazdo 12 V + 24 V
  • Niezależne ogrzewanie kabiny typu powietrze/powietrze
  • Instalacja do podłączenia telefonu
  • Pilot radia
  • Zdalnie sterowany centralny zamek i wyłącznik główny.
Pakiet Excellence Oprócz wyposażenia wchodzącego w skład pakietu Privilège obejmuje :
  • Radioodtwarzacz CD MP3 bluetooth
  • Lodówkę pod leżanką
  • Elektryczne podnoszenie kabiny
  • Boczne osłony
  • Spryskiwacze reflektorów.

SILNIKI

DXi13 Euro 5
  • 323 kW (440 KM) w przedziale od 1400 do 1900 obr/min - 2200 Nm w przedziale od 1020 do 1400 obr/min.
  • 353 kW (480 KM) w przedziale od 1400 do 1900 obr/m - 2400 Nm w przedziale od 1030 do 1400 obr/min
  • 382 kW (520 KM) w przedziale od 1430 do 1900 obr/min - 2550 Nm w przedziale od 1050 do 1430 obr/min.
  • 6-cylindrowy silnik o pojemności 12,8 l z elektronicznym, wysokociśnieniowym układem wtrysku z pompowtryskiwaczami drugiej generacji i podwójnym układem sterowania
  • Układ rozrządu z tyłu
  • Turbosprężarka z zaworem wastegate
  • Wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, sterowany elektronicznie.

MOSTY

P 13170/2:Most z pojedynczą redukcją P 1361.7 : Most z podwójną redukcją.

RAMA PODWOZIA

Oferowane są 2 grubości w zależności od konfiguracji pojazdu.

SKRZYNIE BIEGÓW

12-biegowa zautomatyzowana skrzynia Optidriver+ montowana w standardzie Najlepsza skrzynia na rynku pod względem szybkości zmiany biegów. Oprogramowanie sterujące pracą skrzyni nowej generacji. Lepszy kompromis między przenoszonym momentem i zużyciem paliwa. Przy automatycznej zmianie biegów układ uwzględnia obciążenie, nastromienie drogi, parametry pracy silnika i układu napędowego, przyspieszenie bądź hamowanie przez kierowcę. Optidriver+ zawsze współpracuje z hamulcem Optibrake+. 2 16-biegowe mechaniczne skrzynie biegów (opcja) :
  • ZF 16 S 2230 TD (440 KM)
  • ZF 16 S 2530 TO (480 KM).
Skrzynia ta jest wyposażona :
  • w układ zmiany biegów Super H: bezpieczny układ sterowania pozwalający na nałożenie biegów 1/5 i 4/8. Elektrozawór zabezpiecza system przez załączeniem nieprawidłowego biegu. Chroni synchronizator reduktora przed zmianą biegu z wysokiego na niski. Pozwala uniknąć pracy silnika na zbyt wysokich obrotach.
  • Servoshift: Servoshift zmniejsza siłę potrzebną do zmiany biegów dzięki zastosowaniu linek .

UKŁAD HAMULCOWY

Air Product Management - elektroniczny układ sterujący pracą wszystkich systemów pneumatycznych. Hamulec zasadniczy : hamulce tarczowe na wszystkich kołach. EBS to pneumatyczny układ hamulcowy sterowany elektronicznie, dostosowujący hamowanie poszczególnych kół do przyczepności do drogi. Dostępne są 2 rozwiązania :
  • EBS Basic+ : ABS, ASR, wspomaganie ruszania pod górę, system zapewniający równomierne zużycie klocków hamulcowych
  • EBS Full : posiada wszystkie funkcje EBS Basic+ i ESP (kontrola toru jazdy z funkcją zapobiegającą wywróceniu pojazdu). Renault Trucks zapewnia możliwość sprzężenia działania poszczególnych urządzeń hamulcowych : hamulca zasadniczego, silnikowego Optibrake+ oraz zwalniaczy.

ZAWIESZENIE

Przednie zawieszenie mechaniczne 2-piórowe Przednie zawieszenie pneumatyczne (dostepne w opcji) Posiadają liczne atuty jeśli chodzi o stabilność pojazdu i komfort jazdy Tylne zawieszenie pneumatyczne (montowane w standardzie) Umożliwia dostosowanie wysokości ramy i utrzymanie stałego prześwitu.

OBSŁUGA TECHNICZNA

Obsługa techniczna podnosząca rentowność firmy Bezobsługowe przeguby zawieszenia Bezobsługowe sworznie osi (nie wymagają smarowania) Większa trwałość wkładu filtra powietrza : 120 000 km Funkcje serwisowe EBS : ostrzeżenia, informacje o zdarzeniach, terminach przeglądów. Przeglądy zapobiegawcze i komunikaty ostrzegawcze w celu zapewnienia większej trwałości komponentów.

ROZSTAW OSI

  • T 4 x 2 : 3920 - 4120 mm
  • P 4 x 2 : 5120 - 5370 - 5620 - 5870 mm
  • P 6 x 2 : 5120 - 5370 - 5620 - 5870 - 6370 mm
  • T 6 x 2 Pusher : 4420 mm